De rondreis is begonnen - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu De rondreis is begonnen - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu

De rondreis is begonnen

Door: Steffie Geerts

Blijf op de hoogte en volg Steffie

11 Juli 2016 | El Salvador, La Libertad

De laatste weken van de stage zitten er alweer op. Mama en papa zijn nog Guatemala geweest, een ontzettend leuke tijd met hun gehad! We zijn veel in Antigua geweest, heel veel lekker gegeten, mijn stagebedrijf bezocht en we hebben een canopy tour gedaan. Daarna heb ik de stage (denk ik) goed afgerond.

Afgelopen weekend ben ik met Majo, Andrea en David (vriend van Majo) naar El Salvador geweest. De heenweg ging niet helemaal zoals gepland, bij de grens van El Salvador bleek dat we niet de juiste autopapieren bij hadden, wij mochten dus verder, maar de auto niet. We hadden dus eigenlijk twee opties: de auto bij de grens laten staan en gaan liften of terug gaan om de papieren te halen, maar aangezien we dan twee keer twee uur zouden moeten rijden, wilden we dit liever niet. Uiteindelijk hebben we de auto mee kunnen smokkelen en zijn we dus gewoon met de auto verder gegaan hahah. Daarna hebben we nog twee keer een platte band gehad, maar uiteindelijk zijn we er gekomen. We zijn naar een klein plaatsje Playa El Tunco gegaan. Tunco betekend varken in El Salvador, het plaatsje heet zo omdat er een grote rots in de zee is die, met een beetje fantasie, op een varken lijkt. Het is een hele mooie plaats en heel warm! Het strand bestaat uit veel stenen en zwart zand, door de vulkanen. De golven zijn ook heel sterk, daarom zijn er veel surfers.

Ons hotel was aan het strand en er was een zwembad, waar we dus lekker gezwommen hebben en in de zon hebben liggen bakken. Het was een heel leuk weekend! Wel jammer dat we gisteren afscheid hebben moeten nemen, zij zijn weer terug naar Guatemala. Vanmiddag vertrek ik naar Copán Ruinas, in Honduras.

Groetjes! Steffie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: El Salvador, La Libertad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

De rondreis is begonnen

09 Juni 2016

Al over de helft!

06 Mei 2016

Alweer acht weken

09 April 2016

De eerste vier weken zitten er al weer op

22 Maart 2016

De stage is begonnen
Steffie

Ik ga van 14 tot 30 juli naar Guatemala, in totaal zijn dit 19 weken. De eerste week ga ik een Spaanse cursus volgen, daarna 15 weken stage lopen bij een paprikakweker, na de stage ga ik nog drie weken rondreizen. In deze drie weken wil ik een deel van de Mayaroute gaan doen, van Guatemala naar Belize.

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 1313
Totaal aantal bezoekers 6703

Voorgaande reizen:

10 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: