Al over de helft! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu Al over de helft! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu

Al over de helft!

Door: Steffie Geerts

Blijf op de hoogte en volg Steffie

09 Juni 2016 | Guatemala, Antigua

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer!
Ik heb wel weer wat meegemaakt de afgelopen weken, dus ik zal snel beginnen. 17 mei zijn Marielle en Mike naar Guatemala gekomen, om twee weken hier te blijven, superleuk!
De eerste twee dagen bleven ze in Antigua, ze kregen een eigen appartementje van Victor en Patricia, superlief van hen. Ik heb Mar en Mike het mooie Antigua laten zien, we zijn onder andere naar Cerro de la cruz gegaan en hebben daar nacho's met een zelf gemaakte guacamole gegeten. s' Avonds zijn we nog wat gaan drinken samen met Majo en Stefanie. Hierna zijn Mike en Mar Guatemala rond gaan reizen en heb ik ze anderhalve week moeten missen, maar 5 dagen voordat ze weer terug naar Nederland zouden gaan, zijn ze weer terug naar Antigua gekomen!

Dat laatste weekend zijn we samen naar Lake Atitlan geweest, dit is een kratermeer, tussen twaalf vulkanen. Het is een supermooi meer, alleen jammer dat het dat weekend nogal bewolkt was en we dus niet goed alle vulkanen konden zien. We hebben hier gekayakt van het ene dorpje naar het andere, daar hebben we gezwommen en van een, wat ze hier een trampoline noemen, afgesprongen. Het was een soort houten plateau, zo'n 8 á 9 meter boven het water, waar je vanaf kon springen. Superleuk was dit!

De maandag na dit weekend werden Mar en ik allebei ziek, vooral last van buikpijn. We hadden het vermoeden dat het misschien zou komen doordat we in het meer hadden gezwommen, we waren ook gewaarschuwd dat het water vervuild is, maar ik vond het springen en zwemmen in het meer dan waard!

Jammer genoeg bleef het ziek zijn aanhouden, op mijn stagebedrijf zeiden ze dat ik het beste antibiotica kon kopen, omdat het waarschijnlijk een bacteriële infectie zou zijn. Die kwamen hier blijkbaar heel veel voor rond deze tijd...
Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om de antibiotica te kopen, het voelde niet alsof het uit zichzelf over zou gaan. Er zit hier trouwens op iedere hoek van de straat een 'apotheek' waar je zonder vragen antibiotica kan halen, maar goed. De antibiotica heeft gelukkig wel geholpen en ik ben op dit moment, zo goed als, beter.

Het feit dat Mike en Mar naar Guatemala zijn gekomen blijft toch zeker het toppunt van mijn tijd hier tot nu toe!

Afgelopen maandag heb ik samen met een andere student van de HAS , die in een andere plaats in Guatemala stage loopt, de universiteit Rafael Landívar bezocht. Deze universiteit is net als de HAS gericht de agrarische sector. We werden rondgeleid door een paar enthousiaste studentes, dat was wel gezellig. Het was heel interessant om te zien hoe ze alles hier aanpakken, het leek ook wel op de HAS, maar dan een heel stuk minder technologie.

Dat was het wel weer zo'n beetje. Over iets meer dan week komen mama en papa mij opzoeken hier, dus daar zit ik nu heel erg naar uit te kijken!

Liefs, Steffie

  • 16 Juni 2016 - 19:41

    Oma:

    Ik vind het heel fijn om jouw verslag te kunnen lezen. En merkwel dat je het heel erg naar je zin hebt.
    Fijn dat papa en mama naar je toe komen.

    Hier alles goed.

    Ik zal blij zijn als je weer terug bent.

    Groetjes van oma geerts en tot gauw.



  • 20 Juni 2016 - 10:33

    Anja:

    Hoi Steffie
    Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt daar zo ver weg.
    Geniet er van en geniet van je pa en ma
    tot gauw!
    Groetjes van Ome Pieter en Tante Anja en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

De rondreis is begonnen

09 Juni 2016

Al over de helft!

06 Mei 2016

Alweer acht weken

09 April 2016

De eerste vier weken zitten er al weer op

22 Maart 2016

De stage is begonnen
Steffie

Ik ga van 14 tot 30 juli naar Guatemala, in totaal zijn dit 19 weken. De eerste week ga ik een Spaanse cursus volgen, daarna 15 weken stage lopen bij een paprikakweker, na de stage ga ik nog drie weken rondreizen. In deze drie weken wil ik een deel van de Mayaroute gaan doen, van Guatemala naar Belize.

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 6737

Voorgaande reizen:

10 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: