De eerste vier weken zitten er al weer op - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu De eerste vier weken zitten er al weer op - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu

De eerste vier weken zitten er al weer op

Door: Steffie Geerts

Blijf op de hoogte en volg Steffie

09 April 2016 | Guatemala, Antigua

Hoi allemaal!

Het is al weer een paar weken geleden sinds ik wat geschreven heb, waar was ik gebleven?
Het weekend van 26 maart was het Holy week hier, ze zijn hier heel katholiek en dat heeft te maken met het verhaal dat achter ons Pasen zit. Hier vieren ze dat met heel veel processies.

Zaterdag de 26ste ben ik in een restaurantje / bar gaan eten en ik heb daar toen een hele aardige Belg ontmoet, ik ben daarna met zijn vriendengroep (waar ook twee hele leuke guatemalese meiden bij zaten) wat gaan drinken. Ze vroegen of ik de volgende dag mee wilde gaan naar Hobbitenango, dit is een restaurant wat hoger in de bergen, waar alles een beetje gebaseerd is op de Gouw uit Lord of the rings, dit leek me wel heel leuk.
Het uitzicht daar was prachtig! Je kon de vulkaan Agua heel goed zien en ook de actieve vulkaan Fuego en de vulkaan acatenango. We zagen de vulkaan Fuego ook nog uitbarsten (niet heel bijzonder: gewoon een rookwolk die uit de vulkaan kwam).

De stage gaat ook wel goed, de eerste drie weken ervan zitten er al weer op. De tijd gaat eigenlijk best wel snel.. Voor mijn stage ga ik een proef doen met de natuurlijke vijanden van het plaaginsect trips. Volgende week ga ik ze uitzetten, ik hoop dat ze het een beetje uit gaan houden, aangezien hier best veel chemicaliën zijn gebruikt. Maar ik heb mijn voorbereidingen gedaan, dus als het goed is overleven ze het wel!

Verder ben ik nog gaan zwemmen bij een hotel in de buurt, even lekker relaxen. Ook ben ik door de eerdergenoemde groep dit weekend mee gevraagd naar Peten, daar ligt de stad Flores en tikal, daar zijn maya ruïnes, ontzettend mooi! Maar het is acht uur rijden en ze vertrokken vrijdagochtend al, dus ik kon helaas niet mee door stage. Maar ik ga dit later zeker nog bezoeken.

Zo, dat was het wel weer!
Veel liefs,
Steffie

  • 10 April 2016 - 19:23

    Peter En Jeannette:

    Hallo Steffie,
    Zo te lezen heb je het best wel naar je zin en heb je al veel meegemaakt.
    Geniet ervan!
    Groetjes Peter en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

De rondreis is begonnen

09 Juni 2016

Al over de helft!

06 Mei 2016

Alweer acht weken

09 April 2016

De eerste vier weken zitten er al weer op

22 Maart 2016

De stage is begonnen
Steffie

Ik ga van 14 tot 30 juli naar Guatemala, in totaal zijn dit 19 weken. De eerste week ga ik een Spaanse cursus volgen, daarna 15 weken stage lopen bij een paprikakweker, na de stage ga ik nog drie weken rondreizen. In deze drie weken wil ik een deel van de Mayaroute gaan doen, van Guatemala naar Belize.

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 6734

Voorgaande reizen:

10 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: