De eerste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Steffie Geerts

Blijf op de hoogte en volg Steffie

16 Maart 2016 | Guatemala, Antigua

Hoi allemaal!

De eerste dagen zitten er al op. Afgelopen maandag, de 14de, ben ik in m'n eentje naar Guatemala vertrokken. De reis duurde iets langer dan gepland, omdat tijdens de vlucht van Altanta naar Guatemala city een vrouw aan boord erg ziek werd. Daarom is het vliegtuig omgekeerd en in New Orleans geland, zodat de vrouw snel medische hulp kon krijgen. Maar goed, uiteindelijk ben ik toch op mijn bestemming aangekomen.

Het appartementje, waar ik de komende 16 weken woon, is ontzettend mooi. Ik heb eigen douche en toilet, geen keuken, want er wordt voor ons gekookt. Het eten vind ik heel lekker tot nu toe, we krijgen drie keer per dag warm eten, dus ik moet denk ik wel af en toe gaan hardlopen, als ik niet als een bolletje terug wil komen. Alleen in het weekend wordt er niet gekookt, dan kan ik dus uiteten gaan ergens in Antigua.

Gisterochtend en vanochtend heb ik Spaanse lessen gehad. De Spaanse lessen krijg ik één op één, ik heb een heel aardige leraar. Tijdens de lessen zitten we buiten aan een tafeltje onder een parasol. Het is ook ontzettend mooi weer hier. Tot en met vrijdag heb ik Spaanse lessen.

Gistermiddag en vanmiddag ben ik aan de wandel gegaan in Antigua. Er is een Parque central, een heel mooi park met een fontein in het midden.
Ik heb daar heerlijk in de zon gezeten en geprobeerd m'n Spaans te leren, maar je wordt er om de vijf minuten aangesproken door Guatemalteken die van alles willen verkopen. Heel veel rust heb je er dus niet. Vandaag heb ik op straat een verse mango gekocht, die was heerlijk! De mango's in Nederland zijn hier niks bij.

Volgende week maandag begint mijn stage bij het bedrijf Arlusa, ik ben heel benieuwd naar hoe het gaat zijn!

Voor de mensen die het willen weten, het is in Guatemala zeven uur vroeger dan in Nederland en als in Nederland de tijd wordt verzet naar de zomertijd, is het acht uur vroeger.

Saludos!
Steffie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

De rondreis is begonnen

09 Juni 2016

Al over de helft!

06 Mei 2016

Alweer acht weken

09 April 2016

De eerste vier weken zitten er al weer op

22 Maart 2016

De stage is begonnen
Steffie

Ik ga van 14 tot 30 juli naar Guatemala, in totaal zijn dit 19 weken. De eerste week ga ik een Spaanse cursus volgen, daarna 15 weken stage lopen bij een paprikakweker, na de stage ga ik nog drie weken rondreizen. In deze drie weken wil ik een deel van de Mayaroute gaan doen, van Guatemala naar Belize.

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6731

Voorgaande reizen:

10 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: