De stage is begonnen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu De stage is begonnen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steffie Geerts - WaarBenJij.nu

De stage is begonnen

Door: Steffie Geerts

Blijf op de hoogte en volg Steffie

22 Maart 2016 | Guatemala, Antigua

Afgelopen zaterdag ben ik naar de Pacaya vulkaan geweest, dit is één van de drie actieve vulkanen in Guatemala. We waren met een gezellige groep. Het was een hele klim naar boven, we zijn niet helemaal tot de top geklommen, maar dat was ook niet de bedoeling, ik denk dat dat ook te gevaarlijk is. Wel hebben we marshmallows kunnen roosteren in de vulkaan, wat toch ook wel een hele leuke ervaring was. Daarnaast was het erg mistig, hoe hoger we kwamen, hoe mistiger het werd, hierdoor hebben we niet heel veel van de omgeving kunnen zien, maar goed.

Zondag ben ik gaan hardlopen, het leek me ook wel leuk om een bezienswaardigheid te zien, dus ben ik naar de Cerro de la cruz gelopen. Dit is een groot kruis ergens halverwege een berg, vanwaar je een heel mooi uitzicht over Antigua hebt. Ook dit was weer een klim, waardoor ik naderhand toch een beetje last van m'n knieën had. Iets te veel geklommen dit weekend. Later op die dag heb ik in Antigua een processie gezien, een heel spektakel hier. Met hele mooie kleurige tapijten op de straat, gemaakt van zaagsel, gras, bloemen en een soort kleurstoffen denk ik. Tijdens de processie dragen mannen, in paars met witte gewaden, hele grote beelden die hele taferelen voorstellen. Erachteraan kwam nog een heel orkest.

Afgelopen vrijdag was mijn laatste Spaanse les, ik heb een werkboek meegekregen, waarin ik verder kan werken. Het blijkt toch echt wel nodig te zijn dat ik Spaans leer, want bij de paprikakwekerij kan eigenlijk niemand echt Engels. Maandag (gisteren) ben ik voor het eerst bij de paprikakweker geweest, ze hebben inderdaad heel veel last van trips en daardoor ook van virussen en is de productie is heel laag. Ook ben ik bij het hoofdbedrijf van Arlusa geweest (dit is op een andere locatie). Ik heb daar een rondleiding gekregen, op deze plek worden alle groentes en fruit verwerkt. Arlusa verkoopt alle producten bevroren.

Volgende week maandag heb ik weer een afspraak met Pierre om te bespreken wat ik allemaal ga doen en nodig ga hebben. Deze week dus flink aan de slag met het plan van aanpak.

Saludos!

  • 23 Maart 2016 - 08:10

    Micha:

    Klinkt prachtig waar je daar ziet en mee maakt..
    En wel tof dat je dus flink aan de gang kan op je stage.
    Spaans gaat ook helemaal goed komen ;)
    Dikke Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2016

De rondreis is begonnen

09 Juni 2016

Al over de helft!

06 Mei 2016

Alweer acht weken

09 April 2016

De eerste vier weken zitten er al weer op

22 Maart 2016

De stage is begonnen
Steffie

Ik ga van 14 tot 30 juli naar Guatemala, in totaal zijn dit 19 weken. De eerste week ga ik een Spaanse cursus volgen, daarna 15 weken stage lopen bij een paprikakweker, na de stage ga ik nog drie weken rondreizen. In deze drie weken wil ik een deel van de Mayaroute gaan doen, van Guatemala naar Belize.

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 6715

Voorgaande reizen:

10 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: